WEBDESIGN - grafické návrhy stránek

Právě grafika webu je to první, co uživateli napoví, jestli má na stránkách zůstat a lépe je prozkoumat, nebo je raději opustit...

Webdesign se v posledních letech s nárůstem rychlosti a dostupnosti internetu zásadně změnil. Již málokdo vzpomína na to, jak vypadaly internetové stránky před 10 lety, kdy se jednalo o podivné textové kreace hrající všemi barvami na strakatém opakujícím se pozadí. V době, kdy se internet stal tak silným informačním médiem a je dostupný téměř každému, byla by škoda nevyužít jeho mnohé možnosti k získání potenciálního zákazníka. Upoutat zákazníka grafikou, oslovit obsahem a maximálně mu usnadnit orientaci je dobrá cesta. Moderní webdesign tedy musí být vyváženou kombinací originální grafiky a uživatelské přívětivosti. A právě proto je dobrý grafický návrh tak důležitý.

Každý člověk má jiný vkus a každému se tedy líbí jiný styl grafiky. Má práce na projektu začína tedy důkladnou analýzou jak výtvarných, tak i funkčně obsahových představ o budoucích internetových stránkách. Určitě budete souhlasit, že stránky rockového klubu podléhají zcela jiným grafickým a ergonomickým podmínkám než stránky právnické společnosti.

Po zodpovězení základních otázek a přání klienta (jako je předběžný výběr barev, výčet funkčních prvků, ze kterých se stránka skládá, atd...) navrhnu hrubou skicu úvodní stránky. Z této pak bude patrné rozvržení jednotlivých modulů, jejich přibližná velikost, barevnost a klient si tak udělá hrubou představu o podobě stránek.

Po odsouhlasení skicy vyhotovím kompletní titulní stránku projektu tak, jak bude vypadat ve skutečnosti na internetu. Grafika je následně zaslána klientovi k posouzení a je po jeho eventuálních připomínkách upravována, dokud není spokojen s její výslednou podobou.

Následuje dopracování jednotlivých podstránek. U firemní presentace se jedná obvykle o 3 typové podstránky: výpis článků, detail článku a kontaktní informace. U e-shopu je jich více: výpis zboží katalogový/seznamový, detail produktu, nákupní košík s objednávkou, registrace... Grafika je poté opět zaslána klientovi k připomínkám.

Po finálním odlazení všech jednotlivých stránek webu je grafika předána klientovi v jediném souboru formátu .PSD, kde je vše rozděleno do vrstev (text je oddělen od podkladu) spolu s náhledy jednotlivých stránek v .PNG. Samozřejmě nejlepší způsob jak zajistit, aby výsledné internetové stránky přesně odpovídaly grafickému návrhu, je nechat si od mne grafiku nakódovat (rozřezat) do validního XHTML dle standardu W3C. Pro více informací prozkoumejte naši nabídku služeb.

 

JAK PRACUJI